NL FR EN

Betalingsmodaliteiten
Cash, Payconiq, Bancontact bij elke arts


GMD Globaal Medisch Dossier/DMG Dossier Médical Global

Uw huisarts beheert uw medisch dossier in een elektronisch medisch programma. Hierdoor worden uw medische gegevens veilig opgeslagen en kunnen wij, en andere zorgverleners, u beter begeleiden inzake uw gezondheidstoestand. Dit heet een Globaal Medisch Dossier (GMD).

Hiervoor wordt er een jaarlijkse bijdrage gevraagd van € 38,00. Voor patiënten met een Belgische ziekteverzekering wordt dit rechtstreeks met de mutualiteit geregeld. Voor patiënten met een private verzekering gebeurt dit niet.

U kan deze bijdrage inbrengen bij uw private ziekteverzekering voor (gedeeltelijke) terugbetaling.

Wij danken u voor uw medewerking.


Afschaffing telefonische consultaties

Beste patiënten

In navolging van de beslissing van Medicomut om de telefonische consulten niet langer te vergoeden, zien wij ons genoodzaakt ons beleid hierin te wijzigen.

Vanaf 15/02/2025 zullen wij daarom met een systeem van adviesraadplegingen (10 minuten) werken voor:

  • bespreking van korte vragen (die geen klinisch onderzoek vereisen)
  • bespreking van uitslagen van bloedonderzoeken, beeldvorming of specialisten
  • administratieve vragen (attesten, vervolgvoorschrift kiné, etc.)

Deze consultaties zullen enkel telefonisch te boeken zijn via het secretariaat. Er zal voor dit type consultatie geen remgeld worden aangerekend. Gelieve de voorziene tijd te respecteren.

Het zal dus niet langer mogelijk zijn telefonisch met de arts te overleggen voor bovenstaande vragen. Onze excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt, maar wij hopen uiteraard op jullie begrip.


TE LAAT of NIET KOMEN OPDAGEN

Het gebeurt helaas regelmatig dat een patiënt zonder te verwittigen niet verschijnt op een afspraak. Hierdoor gaat veel tijd verloren en wordt er verhinderd dat een andere patiënt geholpen kan worden. Indien u om één of andere reden niet kan komen of te laat zal zijn, gelieve dan tijdig te annuleren (min 12 uur op voorhand). Dit kan telefonisch of via het online afsprakensysteem.

Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen en hiervoor hebben wij alle begrip.

Vanaf heden zal hiervoor strenger worden opgetreden. Indien u niet komt opdagen, wordt daar een notitie van gemaakt in uw dossier. Na een tweede keer zal u de som van 20€ worden aangerekend. Deze kost wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen. Ook laattijdigheid wordt in uw dossier genoteerd. Bedankt voor het begrip.